Lektion 1 Utforska scenariot Nu är det dags att introducera eleverna med övergripande info om projektets upplägg, längd och syfte samt om avslutet med kvalet till Wisdome. Gå till lektion 1
Lektion 2 Definiera problem Under denna lektion ska eleverna välja ett av de tre spåren som finns i scenariot. De ska också välja en problemställning utifrån sitt spår och börja generera en prototypidé. Gå till lektion 2
Lektion 3 Utveckla prototyp Nu börjar prototypframtagningen på riktigt. Vi börjar med att sätta oss in i 3D-modellering. Sedan behöver eleverna arbetsroller. Gå till lektion 3
Lektion 4-5 Leverera 3D-modell I den här lektionen är målet att utveckla klart 3D-modellerna samt förbereda research och annat material för att kunna göra pitchfilmen. Gå till lektion 4-5
Lektion 6 Leverera mera I den här lektionen ska eleverna jobba fram ett manus för den korta pitchfilmen som sedan ska skickas in till kval tillsammans med 3D modellen. Gå till lektion 6
Lektion 7 Presentera projektet Nu är det äntligen dags att presentera projekten för varandra! Låt eleverna visa sina filmer inför klassen. Gå till lektion 7