Lektioner

Flicka som fixar sitt hår

Utforska scenariot

Nu är det dags att introducera eleverna med övergripande info om projektets upplägg, längd och syfte samt om avslutet med kvalet till Wisdome.
Gå till lektion 1
Flicka bollar en basketboll

Definiera problem

Under denna lektion ska eleverna välja ett av de tre spåren som finns i scenariot. De ska också välja en problemställning utifrån sitt spår och börja generera en prototypidé.
Gå till lektion 2
Pojke lägger på en keps

Utveckla prototyp

Nu börjar prototypframtagningen på riktigt. Vi börjar med att sätta oss in i 3D-modellering. Sedan behöver eleverna arbetsroller.
Gå till lektion 3
Flicka och pojke tittar på en mobil

Leverera 3D-modell

I den här lektionen är målet att utveckla klart 3D-modellerna samt förbereda research och annat material för att kunna göra pitchfilmen.
Gå till lektion 4-5
Flicka rör en lampa och funderar

Leverera mera

I den här lektionen ska eleverna jobba fram ett manus för den korta pitchfilmen som sedan ska skickas in till kval tillsammans med 3D modellen.
Gå till lektion 6
Flicka sätter på tv med en tv-kontroll och pojke äter popcorn

Presentera projektet

Nu är det äntligen dags att presentera projekten för varandra! Låt eleverna visa sina filmer inför klassen.
Gå till lektion 7